خط خطی

خط خطی های یک سرباز جنگ نرم

خط خطی

خط خطی های یک سرباز جنگ نرم

خط خطی
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۷ آبان ۹۵، ۲۲:۱۰ - ییس.سف وی ز ل سمج ج a.
    دمت گرم
  • ۲۱ آذر ۹۳، ۱۴:۵۱ - علی زکی زاده
    خوب بود


پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج:
هدف استکبار از راه‌اندازی گروه‌های تروریستی تکفیری ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است/ مبارزان جهاد و حماس بر عزم و همت خود بیفزایند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به مناسبت کنگره عظیم حج، توجه به مسائل جهان اسلام و نگاهی بلند و فراگیر به مهمترین موضوعات مرتبط با امت اسلامی را در صدر وظایف و آداب حج‌گزاران دانستند.


به گزارش
 خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت کنگره عظیم حج، توجه به مسائل جهان اسلام و نگاهی بلند و فراگیر به مهمترین موضوعات مرتبط با امت اسلامی را در صدر وظایف و آداب حج‌گزاران دانستند و تاکید کردند: اتحاد مسلمین، مساله‌ فلسطین، و نگاه هوشمندانه به تفاوت میان اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی، سه اولویت اصلی جهان اسلام است که امت اسلامی باید با بصیرت و ژرف‌اندیشی، به وظیفه و تکلیفِ روزِ خود در قبال این موضوعات عمل کند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب که صبح امروز در صحرای عرفات از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی قرائت شد، به این شرح است:

بسم‏ اللَّه‏ الرّحمن‏ الرّحیم‏

و الحمدللَّه ربّ العالمین و صلّى اللَّه على محمّد و آله الطّاهرین‏

درود و سلامى از سرِ شوق و تکریم بر شما سعادتمندان که به دعوت قرآنى لبّیک گفته و به میهمانىِ خانه‏‌ى خدا شتافته‏‌اید. نخستین سخن آن است که این نعمت بزرگ را قدر بدانید و با تأمّل در ابعاد فردى و اجتماعى و روحى و بین‏‌المللى این فریضه‏‌ى بى‏‌همتا، براى نزدیک شدن به هدفهاى آن تلاش کنید و از میزبان رحیم و قدیر، براى آن کمک بخواهید. اینجانب همدل و همزبان با شما از پروردگار غفور و منّان درخواست میکنم که نعمت خود را بر شما تمام کند و چون توفیق سفر حج عطا کرده است، توفیقِ گزاردن حجّ کامل نیز عطا فرماید و آنگاه با قبول کریمانه‏‌ى خود، شما را با دست پُر و عافیت کامل روانه‏‌ى دیار خود سازد؛ ان‏‌شاءاللَّه.

در فرصت مغتنمِ این مناسک پُرمغز و بى‏‌نظیر، به‏‌جز تطهیر و تعمیر(1) معنوى و روحى که برترین و ریشه‏‌اى‏‌ترین دستاورد حج است، توجّه به مسائل جهان اسلام و نگاهى بلند و فراگیر به مهم‏‌ترین و اولویّت‏‌دارترین موضوعات مرتبط با امّت اسلامى، در صدر وظایف و آداب حج‏‌گزاران است.

امروز از جمله‏‌ى این موضوعات مهم و داراى اولویّت، مسئله‏‌ى اتّحاد مسلمانان و گشودن گره‏‌هاى فاصله‏‌افکن میان بخشهاى امّت اسلامى است. حج، مظهر وحدت و یکپارچگى و کانون برادرى و همیارى است. در حج باید همگان درس تمرکز بر مشترکات و رفع اختلافات را فرا بگیرند. دستهاى پلید سیاستهاى استعمارى از دیرباز تفرقه‏‌افکنى را براى تأمین مقاصد شوم خود در دستور کار داشته‏‌اند، ولى امروز که به برکت بیدارى اسلامى، ملّتهاى مسلمان دشمنىِ جبهه‏‌ى استکبار و صهیونیسم را بدرستى شناخته و در برابر آن موضع گرفته‏‌اند، سیاست تفرقه‏‌افکنى میان مسلمانان شدّت بیشترى یافته است. دشمن مکّار بر آن است که با افروختن آتش جنگهاى خانگى میان مسلمانان، انگیزه‏‌هاى مقاومت و مجاهدت را در آنان به انحراف کشانده، رژیم صهیونیستى و کارگزاران استکبار را که دشمنان حقیقى‏‌اند، در حاشیه‏‌ى امن قرار دهد. راه‏‌اندازى گروه‏‌هاى تروریستى تکفیرى و امثال آن در کشورهاى منطقه‏‌ى غربِ آسیا ناشى از این سیاستِ غدّارانه است. این هشدارى به همه‏‌ى ما است که مسئله‏‌ى اتّحاد مسلمین را امروز در صدر وظایف ملّى و بین‏‌المللى خود بشماریم.

موضوع مهمّ دیگر مسئله‏‌ى فلسطین است. با گذشت 65 سال از آغاز تشکیل رژیم غاصب صهیونیست و فرازوفرودهاى گوناگون در این مسئله‏‌ى مهم و حسّاس و بخصوص با حوادث خونین سالهاى اخیر، دو حقیقت براى همه آشکار شده است: اوّل آنکه رژیم صهیونیست و پشتیبانان جنایتکار آن، در قساوت و سبعیّت و پایمال کردن همه‏‌ى موازین انسانى و اخلاقى هیچ حدّ و مرزى نمى‌‏شناسند. جنایت، نسل‌‏کشى، ویران‏گرى، کشتار کودکان و زنان و بى‏‌پناهان، و هر تعدّى و ظلمى را که از دستشان برآید براى خود مباح میشمرند و به آن افتخار هم میکنند. صحنه‏‌هاى گریه‏‌آور جنگ پنجاه روزه‌‏ى اخیر غزّه، آخرین نمونه‏‌ى این بزهکارى‏‌هاى تاریخى است که البتّه در نیم قرن اخیر بارها تکرار شده است.

دوّمین حقیقت آن است که این سفّاکى و فاجعه‌‏آفرینى‏‌ها نتوانسته است هدفِ سردمداران و پشتیبانان رژیم غاصب را برآورده سازد. برخلاف آرزوى احمقانه‏‌ى اقتدار و استحکامى که سیاست‏‌بازان خبیث براى رژیم صهیونیستى در سر میپروراندند، این رژیم روزبه‏‌روز به اضمحلال و نابودى نزدیک‏‌تر شده است. ایستادگى پنجاه روزه‏‌ى غزّه‏‌ى محصور و بى‏‌پناه در برابر همه‏‌ى توانِ به‏‌صحنه‏‌آورده‏‌ى رژیم صهیونیست، و سرانجام، ناکامى و عقب‏‌نشینى آن رژیم و تسلیم شدنش در برابر شروط مقاومت، نمایشگاه آشکار این ضعف و ناتوانى و بى‏‌بُنیگى است. این بدان معنى است که ملّت فلسطین باید از همیشه امیدوارتر باشد، مبارزان جهاد و حماس باید بر تلاش و عزم و همّت خود بیفزایند، کرانه‏‌ى غربى راه پرافتخار همیشگى را با قدرت و استحکام بیشتر پى‏‌گیرد، ملّتهاى مسلمان پشتیبانى واقعى و جدّى از فلسطین را از دولتهاى خود مطالبه کنند، و دولتهاى مسلمان صادقانه در این راه گام نهند.

سوّمین موضوع مهم و داراى اولویّت، نگاه هوشمندانه‏‌اى است که فعّالان دلسوز جهان اسلام باید به تفاوتِ میان اسلام ناب محمّدى و اسلام آمریکایى داشته باشند و از خلط و اشتباه میان این دو، خود و دیگران را برحذر بدارند. نخستین بار امام راحل بزرگ ما به تمایز این دو مقوله همّت گماشته و آن را وارد قاموس سیاسى دنیاى اسلام کرد. اسلامِ ناب، اسلامِ صفا و معنویّت، اسلامِ پرهیزکارى و مردم‏سالارى، اسلامِ «اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّار رُحَماءُ بَینَهُم»(2) است. اسلامِ آمریکایى، پوشاندن لباس اسلام بر نوکرى اجانب و دشمنى با امّت اسلامى است. اسلامى که آتش تفرقه میان مسلمین را دامن بزند، به جاى اعتماد به وعده‏‌ى الهى، به دشمنان خدا اعتماد کند، به جاى مبارزه با صهیونیسم و استکبار با برادر مسلمان بجنگد، با آمریکاى مستکبر علیه ملّت خود یا ملّتهاى دیگر متّحد شود، اسلام نیست؛ نفاق خطرناک و مهلکى است که هر مسلمان صادقى باید با آن مبارزه کند.

نگاه همراه با بصیرت و ژرف‏‌اندیشى، این حقایق و مسائل مهم را در واقعیّتِ جهان اسلام براى هر جوینده‏‌ى حقّى روشن میسازد و وظیفه و تکلیفِ روز را بى‏‌هیچ ابهامى معیّن میکند. حج و مناسک و شعائر آن فرصتِ مغتنمى براى کسب این بصیرت است، و امید آنکه شما سعادتمندان حج‏‌گزار از این موهبت الهى به طور کامل بهره‏‌مند گردید. همه‏‌ى شما را به خداى بزرگ مى‏‌سپارم و قبولى تلاش شما را از خداوند مسئلت مینمایم.

والسّلام علیکم و رحمةاللَّه‏

سیّدعلى خامنه‏‌اى‏

پنجم ذى‏‌الحجّة 1435 مصادف با هشتم مهرماه 1393